INTERVAL: untuk PROTECTION ke SELFISH-ion?

Assalam..
Korang penah tak rasa RIMAS kene protect? Protect dengan benda yang kita nampak dan kita TAHU takpe tapi kalau sebaliknya memang RIMAS
Tapi INSTINCT tak pernah salah, kalau kita rasa tak sedap hati maka JAHAT lah sesuatu benda itu. kalau kita rasa okay maka BAIK lah sesuatu benda.

Cuma aku terkilan sgt. Mcm mana orang boleh percaya dgn org luar yang kata nak PROTECT,tahap nak lindung seseorang tu dari jauh. Tapi sebaliknya memudaratkan org yg aim to be protected

Contoh situasi:
Lelaki A suka sgt2 kat girl A. tapi atas sebab lelaki A yg Girl A sndri tak tahu, dia approach family Girl A tanpa pengetahuan Girl A. Girl A memang ibarat PEKAK & BUTA dgn situasi yang Boy A create.

And tanpa pengetahuan family Girl A, Boy A sebenarnya cuma approach Girl A dgn cara message. Hari2 dia cuba message Girl A. Dah byk kali tolak last last Girl A "bermain deengan api". Dia layan Boy A tu.

Boy A kata nak datang. tak datang2. Girl A tunggu..1 tahun..3 tahun..5 tahun!!
Sikit2 lama banyak kebenaran yang muncul sebenarnya..
sesungguhnya MATLAMAT TAK MENGHALALKAN CARA

Bila dia message Girl A dia mintak maaf,dia cakap SORRY dia takkan buat lagi.
Rupanya maksud dia sebaliknya
Dia KELUAR DATING ngn perempuan lain. --> atas sebab apa pun, tak boleh ke dia keluar bawak GF dia???
itu namanya CURANG. Wlupun atas dasar business. Dia tetap nak puaskan hati perempuan lain. Dia tahap RIMAS bila lelaki tu nak selongkar setiap benda pasal perenpuan tu tapi dia APPLY kan kat orang lain.
Itu tak sweet namanya. Itu ZALIM. Dia buat tanpa KEBENARAN perempuan tu at the same time dia KURUNG perempuan tu untk diri dia sedangkan dia berpeleseran ngn PEREMPUAN LAIN. Dia ENJOY. Perempuan lain dapat semua keuntungan.
Tapi Girl A dia TUTUP. Dia KURUNG and Dia SEMBUNYIKAN Girl A. Tapi Boy A BEBAS dengan hidup SINGLE &MINGLE dia..Girl A dah tak tahan dengan cara Boy A

Bagi aku Lelaki A TETAP ZALIM.
Sungguh aku doa lelaki A akan dapat yang setimpal dengan perbuatan dia. CURANG dia, MAINKAN HATI PERASAAN Girl A & GUNAKAN Girl A untuk kepentingan diri dia sediri.

Cukup lah aku cakap yang pengalaman tu CUKUP PERIT
Sampai tahap Girl A rasa dia nak BUNUH lelaki A kalau dia Jumpa

Manusia memang tak layak untuk JUDGE manusia lain. Tapi kalau perbuatan Lelaki A cuma MENYEKSA Girl A. Dia WAJIB mendapat balasan..

N Girl A setiap hari berdoa
"Ya Allah sesungguhnya berat sungguh kezaliman yang Lelaki A timpakan ke atas aku. Aku tak mampu tanggung ya Allah apetah lagi untuk menerima dia sebagai pasangan hidup. cukuplah Aku Terseksa ya Allah.
Semoga aku lebih berjaya daripada Lelaki A.

Semoga Ya Allah kau beri balasan yang setimpal ke atas Lelaki A. Cukuplah semua Syurga Dunia yang dia dah dapat bagi menganiaya aku ya Allah. Sungguh dia memang tak layak untuk aku. Jika dengan harta,duit dan pangkat dia yang dia gunakan sepuasnya untuk ZALIM pada aku. Kau tariklah setiap satu nikmat yang telah dia salah gunakan itu. Sesungguhnya jika memang jalan kezaliman ini yang dia pilih (ibarat lagu BERSERAH), bila dia depan keluarga dia cakap PROTECT tapi sbenarnya dia CURANG. Semoga Allah beri balasan yang setimpal ke atas Lelaki A dengan KHIANAT dan CURANG dia. Semoga perempuan2 yang digunakan untuk CURANG dan ZALIM tu semua juga mendapat balasan azab yang perit dan setimpal. Mcm mana hati aku HANCUR dan DIKORBANKAN Lelaki A, Kau HANCURkanlah dan KORBAN hati dia sehingga dia rasa HINA dan ingin berTAUBAT sehingga dia tak ingin menggunakan KUASA2 yang Lelaki A ada ke jalan yang salah lagi sehingga dia  berserah untuk lepaskan semua harta dan kuasa yang dia ada menjadi sebenar2nya HAMBA. Ya Allah Kau makbulkanlah doaku ini. Aaamiin.."



Lagu ni bukan pasal aku tapi pasal Lelaki A.






Comments

Popular posts from this blog

after so long..I'm back! :D

My Handsome Milo Ais 💑